امتیاز نویسندگان مقاله | آکادمی ابن سینا

امتیاز نویسندگان مقاله | آکادمی ابن سینا

AUTHORS CONTRIBUTION

مشارکت نویسندگان در انجام مقاله علمی به تعیین نقش و مشارکت هر یک از نویسندگان در انجام تحقیق، نگارش متن، تدوین داده‌ها، تفسیر نتایج و سایر فعالیت‌های مرتبط با مطالعه اشاره دارد. به صورت کلی، این بخش اطلاعاتی از مشارکت هر نویسنده را در جوامع علمی فهماندن آنها برای ارزیابی روش‌ها و نتایج تحقیق ارائه می‌دهد و به عنوان یک معیار از عدالت و دقت در ابزار علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مشخصه‌ها شامل ارائه و تدوین ایده اصلی تحقیق، جمع‌آوری اطلاعات، ارزیابی و تفسیر داده‌ها و نگاشت متن مقاله می‌شود.

اهمیت ترتیب نویسندگان در نگارش مقاله

ترتیب نویسندگان در یک مقاله بسیار مهم است و توجه به این موضوع نشان دهنده احترام و اهمیتی است که نویسندگان به هم داده اند. ترتیب نوشتن نویسندگان نشان دهنده سطح مساوی یا سطح تخصصی بالاتر برای هر یک از نویسندگان می‌باشد. در اینجا چند نکته مهم درباره اهمیت ترتیب نوشتن نویسندگان در مقاله آورده شده است:

1- اهمیت نویسنده مسئول: نویسنده مسئول کسی است که همه مسئولیت‌های مربوط به تهیه و انتشار مقاله را برعهده دارد. بنابراین، این شخص باید در ابتدای لیست نویسندگان ذکر شود.

2- اشتراک پذیری ایده: در بعضی از مقالات، تمام نویسندگان ایده اصلی را به یک میزان تولید نموده‌اند و این امر می‌تواند به ترتیب شکل گیرد، ولی معمولا باید نویسنده‌ای که بیشترین کار تحقیقی را انجام داده است در  اولین رده نامه نویسندگان قرار گیرد.

3- تخصص هر نویسنده: برای اطلاعات تخصصی مربوط به هر یک از نویسندگان، می‌تواند مفید باشد که ترتیب نوشتن نویسندگان به گونه ای گرداوری شود که تخصص‌های مختلف هر نویسنده روشن گردد.

4- تائید پذیرش نویسندگان: تائید پذیرش نویسندگان توسط همه اعضای گروه برای دریافت حق و حقیقت برای احترام به ترتیب نویسندگان یک مقاله ضروری است.

با توجه به این نکات، ترتیب نوشتن نویسندگان در مقاله می‌تواند به صورتی مناسب و دقیق ترتیب داده شود که ارتقاء به کیفیت و قابلیت اعتماد مقاله را بهبود دهد.

نحوه امتیاز دهی

برای امتیازدهی به نویسندگان مقاله بر اساس جایگاه و ترتیب آن‌ها، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌های معمول برای امتیازدهی به نویسندگان، استفاده از جدول اتحاد نویسندگان (Authorship Contribution Statement) است. در این جدول نوعی از استاندارد نوشتاری می‌باشد که نشان می‌دهد هر یک از نویسندگان چه نقشی در نوشتن مقاله داشته‌اند. بر اساس این جدول می‌توانید امتیازدهی کنید و نویسندگان را بر اساس جایگاه و ترتیب آن‌ها رتبه بندی کنید.

همچنین، می‌توانید از فهرست نویسندگان مقاله و تعداد مقالات هر نویسنده در پایگاه‌های علمی معتبر برای امتیازدهی به آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک نویسنده دارای تعداد مقالات بیشتری در پایگاه‌های علمی بوده باشد، می‌توانید به او امتیاز بالاتری اختصاص دهید.

در کل، برای امتیازدهی به نویسندگان مقاله بر اساس جایگاه و ترتیب آن‌ها، شما باید به عوامل مختلفی از جمله اهمیت نوشته‌هایشان، تعداد مقالات، ارتباط آن‌ها با مقاله مورد بررسی و ... توجه کنید و به این اطلاعات بر اساس سیستمی که از پیش تعیین کرده‌اید، امتیاز دهید.

برای تعیین میزان امتیاز هر یک از نویسندگان مقالات علمی، معیارهای مختلفی وجود دارد که ممکن است به آنها توجه شود. برخی از این معیارها عبارتند از:

1. تعداد مقالات علمی منتشر شده توسط نویسنده
2. تعداد بار ارجاع به مقالات نویسنده توسط دیگر پژوهشگران
3. شاخص h-index نویسنده که تعداد مقالات نویسنده با حداقل تعداد ارجاعات برابر با هم است
4. اثر مقالات نویسنده در جامعه علمی و تأثیر آنها بر رشد دانش در حوزه‌ای خاص

امتیاز هر یک از این معیارها بستگی به موقعیت و شرایط هر نویسنده و هر مقاله دارد. به‌طور کلی، نویسندگانی که مقالات با کیفیت و موثری منتشر می‌کنند و در ارتباط با سایر پژوهشگران بوده و ارتباطات حرفه‌ای دارند، معمولاً امتیاز بالاتری خواهند داشت.

۱۴۰۲/۱۲/۱۷
|
سینا
اکسپت و
مقالات مرتبط
معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

معرفی پایگاه علمی اسکوپوس

پایگاه علمی اسکوپوس برای علاقه مندان به [...]

۱۴۰۳/۰۱/۱۰
|
سینا
نحوه نوشتن مقاله ادبی

نحوه نوشتن مقاله ادبی

نوشتن مقاله ادبی نکات خاص خود را دارد. در این بخش از آموزش نوشتن [...]

۱۴۰۲/۱۲/۲۴
|
سینا
نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

نکات مهم پیرامون مقاله نویسی

چگونه اعتبار یک مقاله سنجیده می شود؟ و افیلیشن چیست؟ دو موضوع مورد بحث در این بخش می باشد. خواننده در انتها [...]

۱۴۰۲/۱۲/۱۸
|
سینا
تیتیر های داغ
بیشتر
برگزاری آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز - آزمون ارشد و دکتری

اخبار روز در ادامه ارائه شده است. [...]

۱۴۰۲/۱۲/۰۳
|
ابن سینا
اخبار پژوهشی کشور

اخبار پژوهشی کشور | 1402

همراه ما باشید با آخرین اخبار پژوهشی کشور در بهمن ماه 1402. [...]

۱۴۰۲/۱۱/۱۱
|
ابن سینا
جدیدترین اخبار علمی کشور

جدیدترین اخبار علمی کشور - ابن سینا

جدیدترین اخبار علمی کشور را می توانید اینجا در وبسایت آکادم [...]

۱۴۰۲/۱۰/۱۸
|
ابن سینا
آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور | تمدید ثبت نام کنکور

آخرین اخبار علمی - پژوهشی کشور در ادامه به حضورتان ارائه می گردد. [...]

۱۴۰۲/۰۹/۱۵
|
ابن سینا
آخرین اخبار کشور

اخبار علمی - پژوهشی کشور

در این بخش نظر شما را به گزیده از اخبار علمی - پژوهشی کشور جلب می نماییم. [...]

۱۴۰۲/۰۸/۲۹
|
ابن سینا
به ما بپیوندید
بیشتر
آموزش پایان نامه
تلفن: 02128422160
شماره موبایل: 09104742571
اهداف ابن سینا
آموزش پایان نامه
آموزش چاپ مقاله
آموزش اکسپت مقاله
چاپ کتاب